merkcampagne | Kansfonds
Jori deed al jarenlang de campagnes van Kansfonds. Eerst was de propositie van Kansfonds 'Jij hebt het recht goed te doen'. Met de aanscherping van de strategie van Kansfonds naar 'Iedereen een thuis', was ook de campagne toe aan verandering.
BuroJori bedacht de strategische invulling van Thuisgeven. Thuisgeven omdat iedereen In Nederland het recht heeft op een veilig thuis en een dak boven het hoofd. Maar helaas is dat niet de realiteit. Daarom hebben we 'iets' te doen met elkaar: thuisgeven!
Thuisgeven was tot dan toe een niet-bestaand woord wat met deze campagne juist bestaansrecht kreeg. Thuisgeven is in één woord wat we te doen hebben als samenleving om iedereen een thuis te geven. Om dat te laden is veel werk verricht -en nog- met deelcampagnes ‘geef thuis’ en ‘alle jongeren een thuis’ kreeg het doel ‘Iedereen een thuis’ wervende kracht.
Voor Kansfonds heeft Jori vervolgens een paar maanden lang (samen met Cecile Vossen) het hele merkverhaal tot op de komma nauwkeurig uitgewerkt. De strategie, het concept en de uitwerking in middelen staat inmiddels als een huis. Nu nog iedereen een thuis… En dat is hard nodig met meer dan 1 miljoen mensen in Nederland zonder thuis. Meer hierover en over thuisgeven op kansfonds.nl en op geefthuis.nl
een goed concept laat zicht snel uitleggen. Thuisgeven heeft al veel betekenis in slechts 10 letters. Maar dat is niet genoeg. Thuisgeven met alleen aandacht is niet genoeg. Er is ook geld, lef en daadkracht nodig. De durf om het anders te doen. Doorbraak forceren door niet altijd regels te volgen. Dit en meer hebben we 'gevangen' in één minuut. 60 seconden om uit te leggen wat we als samenleving te doen hebben om iedereen in Nederland een thuis te geven.
De website van Kansfonds staat inmiddels vol verhalen, duiding en uitleg die helder maken dat dak- en thuislozen een roept om andere oplossingen in onze samenleving. Kansfonds heeft geld/fondsen beschikbaar voor initiatieven die meer mensen aan een thuis kunnen helpen. En zélf zit Kansfonds ook niet stil. Meer hierover op kansfonds.nl
De campagne is breeduit in de media gecommuniceerd. Met radiocommercials, displayadvertising, social-media campagne en met het televisieprogramma 'Serenade van Stef' in samenwerking met de KRO-NCRV. Een breed en gevarieerd palet aan content dat op directe, emotionele en indringende wijze duidelijk maakt dat we zelf en met elkaar moeten thuisgeven om dat iedereen in Nederland recht heeft op een veilig thuis.
BuroJori maakte diverse korte video's die voor online advertising werden ingezet. Low-budget, in eigen productie om zo vanuit verschillende thema's mensen duidelijk te maken dat het nodig is om thuis te geven om zo samen in een maatschappij te kunnen leveren waarin iedereen een thuis heeft.
Radio was belangrijke mediainzet bij deze campagne. We maakten twee verschillende versie van elk 20 en 10 seconden. De 10 seconden versies staan hieronder. De 20 seconden variant werd ook als voice-over ingezet bij de webvideo's, zie hierboven.
Behalve 'paid-media' was er ook samenwerking met KRONCRV. In het programma 'Serenade van Stef', gaf Stef Bos uitgebreid aandacht aan de noodzaak van 'thuisgeven'.
_________________________________________________
BuroJori deed bij deze case voor Kansfonds: | merkstrategie | conceptontwikkeling | copy | script radiocommercials | webvideo productie | social campagne | televisieformat | storytelling | merkverhaal || ©2021 en 2022 |
_________________________________________________
Jori bedenkt met het grootste plezier concepten waarmee merken beter resultaat behalen. Campagnes die mensen bereiken en in het hart raken. Benieuwd wat BuroJori voor jou kan bedenken? Gewoon even Jori de Ruiter bellen, of een e-mailtje sturen om te horen wat het geheim van een goede bedrijfsvideo is.
_________________________________________________