B2B-campagne voor MKB-Nederland / DEB
Energie besparende maatregelen én ondernemers. Een uitdagende combi om een campagne op te ontwikkelen! Want hoe vertel ondernemer wat zij verplicht zijn te doen met wettelijke verplichtingen om energie in het bedrijf te besparen? En moet het wel gaan over móeten of kan het ook anders?
De oplossing is eerlijk zijn. Niet alleen zeggen wat móet maar ook wat er kàn. Want voor je het weet lees je ondernemend Nederland met een bestraffend overheidsvingertje ondernemers de les. Terwijl energie besparen juist ook een kans is voor ondernemers. De combinatie werd de kern van deze campagne.
Voor DEB / MKB-Nederland bedacht BuroJori de campagne: "Hé ondernemer, weet wat kàn en wat móet met energie besparen!" Een lijst van de overheid met alle 150 (mogelijk verplichte) maatregelen wordt dan ook een lijst van kansen om slimmer, duurzamer en beter concurrerend te ondernemen.
Met online advertising zetten we in op voorbeelden van energie besparende maatregelen. Welke zijn nou wel of niet verplicht in jouw bedrijf? Om te weten wat jij kàn of móet, doe je de Quickscan op deb.nl. Na een paar korte vragen weet je óf en zo-ja aan welke verplichte maatregelen je moet voldoen. Als niks moet, is er nog steeds de kan(s) waarmee je jouw bedrijf energie-gezonder maakt. Ondermeer via een radiocampagne op Radio1 en BNR werd de campagne onder de aandacht gebracht.
Belangrijk onderdeel van deze campagne voor MKB-Nederland was het betrekken van de achterban van partners. Denk aan gemeenten en brancheverenigingen. Hiervoor maakten we een zeer compleet communicatiepakket met op-maat nieuwsberichten, web-posts, artikelen, beeldmateriaal en een uitlegvideo.
Martin Kloet | sr projectleider bij MKB-Nederland: "De recente kennismaking die ik had met Jori was als een soort bliksemflits, maar dan een prettige. Zelden ben ik zo snel geïmponeerd geraakt door de creatieve invulling van een vraag om een concept voor een campagne te ontwikkelen. Vaker had ik het gevoel dat het bureau in kwestie gevoed vanuit een theorie of marketingervaring iets technocratisch ontwikkelde. Jori blijkt in staat om op de stoel en het denken van de doelgroep te gaan zitten '. Dan ontstaat er iets dat aanspreekt wat vanuit het gevoel en de 'buik' van die doelgroep, maar ook van mij als opdrachtgever. Ik kan iedereen aanbevelen om een (kennismakings) gesprek met Jori aan te gaan. Meer recensies, referenties en aanbevelingen over BuroJori op deze LinkedIn-pagina.
| strategie | conceptontwikkeling | campagne | copy | radioscript | radiostem | herschrijven delen website || ©2023 |