wervingscampagne | Gemeente Utrecht
Gemeente Utrecht heeft mensen nodig. Veel mensen. De vraag via Enof aan Jori was: "Bedenk een arbeidsmarktcampagne die contact maakt met Utrechters en hen motiveert om bij de gemeente Utrecht te solliciteren". Nou, dan gaat BuroJori aan de slag en maken we daar wat moois van!
Jori bedacht dat de kern van het concept een beroep moest doen op een emotie. En wel eentje die sterk werkt en we allemaal goed kennen: 'ego'. Daar draaide Jori het perspectief 180 graden. Dus niet roepen welke fantastische banen er zijn, maar roepen dat jij fantastisch bent en hard nodig voor gemeente Utrecht. Dat voelt meteen anders als je zo door jouw stadsie wordt aangesproken.
Als je hoort iemand jou nodig heeft, dan hoor je dat! Bijvoorbeeld dat jij nodig bent 'om te bedenken hoe het Neude meer veilig wordt’ of dat jij nodig bent ‘Om hofjes leefbaar te houden’. Dat was de eerste uitwerking van de communicatiecampagne: 'Utrecht heeft jou nodig'. BuroJori werkte het uit in een aantal varianten, gaf een aanzet voor communicatie via sociale media, abri en een videoscript.
Jori bedacht een serie van plekken en behoeften in Utrecht waar jij nodig bent: van de Werven, de om, een wijk tot Neude. Steeds met als afzender 'Utrecht heeft jou nodig'. Daarna pakte Enof het stokje over. Zij werkten het concept verder uit en maakten verschillende middelen in print, online en video om de boodschap 'Utrecht heeft jou nodig' zichtbaar te maken. Het was een mooie samenwerking voor een mooie gemeente.
_________________________________________________
BuroJori deed bij deze case: | strategie | concept | copy | videoscript || ©2023 |
_________________________________________________
Jori bedenkt met het grootste plezier campagnes waar je mensen mee bereikt die voor je willen werken. merk resultaat mee haalt. Zo'n uitgekiende campagne die de sollicitanten bereikt en raakt. Hoe dat werkt en wat zo'n campagne voor jou, jouw organisatie en nieuwe sollicitanten betekent? Gewoon even Jori de Ruiter bellen, of een e-mailtje sturen om te horen hoe je wél met succes personeel werft.
_________________________________________________