verkiezingscampagne | RTV Utrecht | Provinciale Staten 2023

Jij mag 't zeggen!

Voelen dat je invloed hebt

"Jij mag 't zeggen!" gaat over de verkiezingscampagne die BuroJori bedacht voor RTV Utrtecht in opdracht van Enof. De campagne legt via concrete stellingen uit wat er te kiezen is. RTV Utrecht helpt inwoners bij het maken van een keuze via de RTVU-App, de website, een social media-campagne, themadagen en uitlegvideo's. Maar ook door aanwezigheid op locaties in de provincie. De campagne kreeg veel aandacht en werd zelfs besproken op televisie bij Khalid en Sophie.

Stellingen maken het concreet

Stellingen dienden als leidraad voor de inhoud van de radio-uitzendingen, webartikelen en interviews, waardoor de inwoners van de provincie beter begrepen wat er te kiezen is. Dit maakte de verkiezing minder abstract en met uitleg en verdieping bij stellingen werd de inhoud verder uitgediept. Dat alles om inwoners van de provincie te helpen bij een persoonlijk passende stemvoorkeur.

Beste-voorbeeld-campagne-rtvu-ukiest-jij-mag-het-zeggen-provinciale-verkiezingen-burojori-utrecht-communicatie-bureau-jori-de-ruiter

Met resultaat!

Het resultaat mag er zijn. Waar in 2019 nog 190.000 mensen het Kieskompas invulden stond de teller een dag voor de stemming al op 300.000. Na 15 maart was dit eindresultaat van 300.000 weer meer dan verdubbeld. Een aanzienlijke verhoging ten opzichte van 2019. Het effect van deze campagne valt hierbij niet te ontkennen.

Campagne-voorbeeld-beste-app-rtvu-ukiest-jij-mag-het-zeggen-provinciale-verkiezingen-burojori-utrecht-communicatiebureau-jori

Van Bunnik tot landelijke televisie!

Er is gekozen om in deze campagne zoveel mogelijk verbinding te maken tussen de eigen mediakanalen van RTV Utrecht en de ingekochte media. Hierdoor konden inwoners de 'Stembus on Tour' ook in hun eigen woonplaats tegenkomen en werden zij onderdeel van de live verslaggeving.

campagne-beste-voorbeeld-creatief-burojori-pr-rtvu-ukiest-jij-mag-het-zeggen-provinciale-verkiezingen-utrecht-communicatiebureau-jori-de-ruiter

Breed aanbod aan informatie

'Wij helpen je kiezen' was de rol die RTV Utrecht op zich nam en deze rol is serieus genomen. Met 6 verkiezingsthema's die zorgvuldig werden uitgediept via podcasts, video-explainers, redactionele berichtgeving, locatiereportages en meer, heeft RTV Utrecht geprobeerd zoveel mogelijk inwoners te bereiken. Om een zo breed mogelijk publiek te bereiken, werd veel content, zoals de video-explainers, vertaald in het Marokkaans, Turks, Engels en ook in Nederlandse gebarentaal.

reclamecampagne-RTV-Utrecht-verkiezingen-communicatiebureau

Klaar voor de volgende

Kortom, een mooie case waar iedereen bij RTV Utrecht hard aan heeft gewerkt. Je zou bijna willen dat er vaker dan om de twee jaar verkiezingen komen...

_________________________________________________

BuroJori deed bij deze case:

| strategie | campagneconcept | copy | script radiocommercial || ©2023 |

_________________________________________________

Wél werkende wervingscampagne?

Jori bedenkt met het grootste plezier campagnes waar je mensen wél mee bereikt. Hoe dat werkt? Gewoon even Jori de Ruiter bellen, of een e-mailtje sturen om te horen wat het geheim is.

_________________________________________________

Check ook deze cases

B2B-campagne voor MKB-Nederland / DEB

Weet wat kàn en wat móet

Bekijk case

campagne | RTV Utrecht

De app die dicht bij jou blijft

Bekijk case

commercial | RTV Utrecht

Promo Radio M Utrecht

Bekijk case
Buro Jori Hilversum
Zilvermeeuwstraat 12
1221 KL Hilversum
(correspondentieadres)
Buro Jori Doorn
Hydeparklaan 24-343
3941ZK Doorn
BTW NL003191486.B48
KVK 77414446
Rebranding | Campagnes | Strategie | Script en video | Copy | Conceptontwikkeling | Training | Creative Coaching
© Copyright BuroJori 2023