Typisch Jori

Opmerkelijk eigenaardige gedachten van BuroJori

01 | Welk probleem los je op?

Opdrachtgever stellen niet altijd de vraag die gesteld moet worden. Ga je die vraag tóch beantwoorden, beland je in een doodlopende straat. Daar houdt Jori niet van. Daarom stelt Jori ook vragen die nog niet gesteld zijn. Om zo tot het beste perspectief te komen.

02 | Als je geïnteresseerd bent in mensen, moet je ze soms niet uit laten praten

Dat gaat om doorvragen zodat de ander dingen zegt waar ie zelf van opkijkt.

03 | Copy is al áf

Bij Jori zie je wat we bedoelen. Tekst is dus al echte copy. Dus nooit Lorem Ipsum, maar meteen letters die verwoorden hoe je iets wil zeggen. Meteen al bij de eerste presentatie. Dan ga je voelen wat we bedoelen.

04 | Eindgebruiker, niet opdrachtgever!

Wat heb je er aan als je een enthousiaste opdrachtgever hebt, maar later blijkt het werk niet te werken. Niks. Daarom werkt BuroJori voor de eindgebruiker en niet de opdrachtgever. En daar worden opdrachtgevers uiteindelijk toch weer het meest blij van.

05 | Emotie is je kompas

Goede marketing raakt mensen. En 'mensen raken' gaat over emotie. Als emotie onderdeel wordt van wat je maakt, raak je. En als je mensen raakt, bereik je ze. Daarom is emotie het kompas dat je brengt naar de betere concepten, teksten of wat dan ook.

06 | Geen idee waar jij staat?

Je hebt laatst een positioneringtraject doorlopen en hebt nog steeds geen idee waar je staat? Dat is typisch het moment om Jori 'ns te bellen. Mailen mag ook natuurlijk. Krijg je geen spijt van. Bel of mail Jori dan even.

07 | Iets veranderen zodat alles hetzelfde kan blijven

In een wereld die verandert moet je meeveranderen. Soms met een nieuwe koers, soms door juist bij hetzelfde te blijven. Want veranderen is nooit een doel op zich is. Het juiste nieuwe perspectief wel. Ook als dat vraagt te veranderen zodat alles hetzelfde kan blijven.

08 | Jori hanteert de 1/2 A4-test

Een goed verhaal heeft weinig woorden nodig. Dat vraagt om heldere taal. Taal met zinnen waarmee je een punt maakt. Daarom moet een goed concept, merkverhaal of strategie op een half A4’tje passen. Lukt dat niet? Dan kan het scherper.

09 | Wat is de opdracht aan jezelf?

Purpose, doel, de why. Jori geeft liever antwoord op de vraag: “Wat is de opdracht aan jezelf?”. Dat drukt duidelijker uit waar je naartoe wilt en is voor de mensen waarmee je werkt makkelijker ‘eigen’ te maken. Hoe dat werkt? Daar hebben we een mooie case over.

10 | Sta 'ns ff op!

En dan even naar dat bureau verderop lopen... En nu aan je collega in max 30 seconden vertellen wat het bestaansrecht is van jullie organisatie. Kijk je collega je glazig aan? Grote kans dat het tijd is om Jori eens uit te nodigen!

11 | We schrijven in Tinder

Marketing-communicatie is verleiden. Daarom schrijven we kopregels als de beste openingszin op een date. En bodyteksten die voelen als de ideale schoonzoon. Want goede communicatie verleidt en raakt mensen. Daarom schrijven wij in Tinder.

12 | Weg met kernwaarden

Grrr, kernwaarden. Vaak zijn ze te vaag en ronduit randvoorwaardelijk. Dan heb je er niks aan. BuroJori wil graag écht de kern benoemen. Met uitgekiende woorden die je snapt en met tekst die je voelt. En in de vorm die bij je past. Van manifest tot handleiding.

13 | Werken in portrait & landscape

Creativiteit gaat over oorspronkelijk denken. Dat doe je met je hoofd. En met de rest van je lijf. Door ook horizontaal te werken en zo rust nemen om na te denken. Zo kom je tot nieuwe invalshoeken. Daarom werkt Jori zowel staand als liggend.

Buro Jori Hilversum
Zilvermeeuwstraat 12
1221 KL Hilversum
(correspondentieadres)
Buro Jori Doorn
Hydeparklaan 24-343
3941ZK Doorn
BTW NL003191486.B48
KVK 77414446
Rebranding | Campagnes | Strategie | Script en video | Copy | Conceptontwikkeling | Training | Creative Coaching
© Copyright BuroJori 2023